Mit Intelligent Drive haben wir den knapp 40 aktiven und passiven Sicherheitssystemen von Mercedes Benz einen Namen gegeben. Zentrum der Kommunikation: Der Abbau von Vorbehalten gegenüber einer zu großen Einflussnahme durch technische Assistenten.
Mercedes Benz provides almost 40 active and passive safety systems, all connected to each other.
Together they are what we called Intelligent Drive. The campaign was introduced with a launch film, flanked by a lot of print media. At the same time, the website went online.
Client
Agency
Media


The
intelligent site
Die Website erklärt jedes Feature kurz und verständlich. Besonderer Wert wurde hier auf die logische Verknüpfung der einzelnen Assistenzsysteme gelegt, da immer nur mehrere zusammen in der Lage sind, komplexe Situationen zu bewältigen.
For this project, we really had to get into the topic. We spent some time in Stuttgart, tried most of the systems live and talked to the engineers. It all resulted in a lot of fun. And this: An interactive graphic that let people experience how the systems intertwine.

A professional opinion
Die Printmotive rissen die technischen Einzelheiten der Systeme nur an und eröffneten das Thema eher emotional.
Since print is not the perfect environment to go into tons of details, we chose an emotional approach to open the topic.




Content to think about
Nach Michael Schumachers tragischem Sportunfall wurde verständlicherweise auf die Weiterführung der Kampagne verzichtet. Im nächsten Schritt wären Episoden gefolgt, die sich mit einzelnen Features auseinandersetzen. Hier ein Beispiel:
After the tragic sports accident involving Michael Schumacher, the campaign was canceled in respect of the Mercedes brand ambassador. Coming up next, would have been some video episodes presenting different features one by one – always with a racing reference.
